Τουρισμός για όλους

1. Τί καλύπτει το Πρόγραμμα;

Το νέο πλήρως αναβαθμισμένο Πρόγραμμα άμεσης ενίσχυσης του εγχώριου τουρισμού «Τουρισμός για Όλους 2022» αφορά στην επιδότηση των τουριστικών δαπανών διαμονής για ξενοδοχεία και καταλύματα σε όλη τη χώρα.

2. Πώς λειτουργεί το Πρόγραμμα;

Σε κάθε δικαιούχο παρέχεται μία άυλη ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα, στην οποία έχει πιστωθεί το ποσό της επιδότησης.

3. Σε τί διαφέρει φέτος το Πρόγραμμα από τα προηγούμενα χρόνια;

Ο προϋπολογισμός του νέου ψηφιακού Προγράμματος «Τουρισμός για Όλους 2022» ανέρχεται  στα 63 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσό που απορροφήθηκε κατά τα προηγούμενα δύο έτη του Προγράμματος.

Αυξημένη είναι και η επιδότηση ανά δικαιούχο, με το ποσό να ανέρχεται στα 150 ευρώ, από 120 ευρώ που ήταν πέρυσι.

Υψηλότερη είναι επίσης και η επιδότηση για ΑμεΑ, η οποία ανέρχεται στα 200 ευρώ, από 120 ευρώ που ήταν πέρυσι.

Επιπροσθέτως, το ποσό της άυλης ψηφιακής κάρτας μπορεί πλέον να εξαργυρωθεί σε κάθε πάροχο διαμονής (ξενοδοχεία, καταλύματα) σε ολόκληρη την χώρα, ενώ η μεταφορά των χρημάτων στον πάροχο για την υπηρεσίας διαμονής είναι άμεση, αποφεύγοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες του παρελθόντος.

4. Ποιοι μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση;

Δικαιούχοι του Προγράμματος είναι πολίτες με ατομικό εισόδημα έως 16.000€ και οικογενειακό εισόδημα έως 28.000€, ποσό που προσαυξάνεται για κάθε παιδί.

Το Πρόγραμμα αφορά συνολικά σε 400.000 δικαιούχους και η τελική επιλογή έγινε με ηλεκτρονικές κληρώσεις.

5. Πώς υποβάλλονταν οι αιτήσεις;

Το νέο Πρόγραμμα υλοποιήθηκε με πλήρως ψηφιοποιημένη διαδικασία και οι αιτήσεις υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας vouchers.gov.gr. Για την υποβολή της αίτησης κάθε πολίτης χρειαζόταν να είναι πιστοποιημένος χρήστης του Taxisnet, και να έχει επιβεβαιώσει έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου και μία διεύθυνση e-mail.

Οι αιτήσεις υποβλήθηκαν, σταδιακά -χωρίς χρονική προτεραιότητα- ανάλογα με τον λήγοντα ΑΦΜ του δικαιούχου, από το Σάββατο 16 Ιουλίου. Συγκεκριμένα:

  • Όσοι είχαν ΑΦΜ που έληγε σε 1, 2 και 3, μπορούσαν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους από το Σάββατο 16 Ιουλίου.
  • Όσοι είχαν ΑΦΜ που έληγε σε 4, 5 και 6, μπορούσαν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους από την Κυριακή 17 Ιουλίου.

Από τη Δευτέρα 18 Ιουλίου, η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων ήταν ανοικτή για όλους τους ΑΦΜ και  παρέμεινε ανοικτή μέχρι και την Πέμπτη 21 Ιουλίου και ώρα 23:59, ενώ η σχετική διαδικασία μπορούσε να διεκπεραιωθεί και μέσω ΚΕΠ.

Το τηλέφωνο εξυπηρέτησης είναι το 210-2600610 και η γραμμή ξεκίνησε τη λειτουργία της παράλληλα με τη λειτουργία της πλατφόρμας. Αναλυτικές πληροφορίες μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι, στους συνδέσμους: https://www.ktpae.gr/ και https://vouchers.gov.gr.

6. Μπορούσε να υποβάλει αίτηση κάθε μέλος της οικογένειας ξεχωριστά;

Ναι, εφόσον πληρούνταν τα εισοδηματικά κριτήρια και εφόσον κάθε μέλος είχε δικούς του κωδικούς στο Taxisnet και υπέβαλε φορολογική δήλωση.  

7. Έπρεπε να ήμουν ήδη ή να γινόμουν πελάτης Alpha Bank ή VivaWallet, για να συμμετάσχω στο Πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους 2021»;

Κατηγορηματικά όχι! Η υποβολή αίτησης στο Πρόγραμμα, ούτε προϋπέθετε ούτε είχε ως συνέπεια να είναι κάποιος πελάτης των ανωτέρω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

8. Πώς εξαργυρώνεται η ψηφιακή επιταγή; Τί γίνεται εάν κάποιος δικαιούχος δεν διαθέτει «έξυπνο» κινητό για ανέπαφη πληρωμή;

Κάθε άυλη ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα εξαργυρώνεται είτε εφάπαξ στο ίδιο τουριστικό κατάλυμα είτε τμηματικά σε διαδοχικά τουριστικά καταλύματα, αναλόγως του διαθέσιμου υπολοίπου της, όποια χρονική στιγμή επιθυμεί ο δικαιούχος μέχρι 30/6/2023.

Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης στο Πρόγραμμα και ενεργοποίησης της άυλης προπληρωμένης κάρτας μπορούσε να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε τύπος κινητού τηλεφώνου.

Από τη στιγμή όμως που ενεργοποιείται η άυλη προπληρωμένη κάρτα, για να χρησιμοποιηθεί σε τερματικό POS, θα πρέπει να έχει συνδεθεί σε υπηρεσίες Apple Pay ή Google Pay και να χρησιμοποιείται από smartphone που υποστηρίζει συναλλαγές NFC.

Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με υποβολή των στοιχείων της σε κατάλληλους διαδικτυακούς τόπους παρόχων διαμονής ακόμη και άνευ χρήσης τεχνολογίας NFC.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε κάθε κινητό μπορεί να εισαχθεί για τη διενέργεια συναλλαγών, μόνο μία άυλη χρεωστική κάρτα!

9. Μέχρι πότε μπορεί να εξαργυρωθεί η ψηφιακή επιταγή;

Η άυλη ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα είναι ατομική και μπορεί να εξαργυρωθεί σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο ή τουριστικό κατάλυμα, μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2023.

10. Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί;

Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός ούτε στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, ούτε στην περίοδο που ο δικαιούχος θα επιλέξει να κάνει χρήση της ατομικής του ψηφιακής επιταγής. Μοναδική προϋπόθεση είναι το συνολικό ποσό της ανέπαφης πληρωμής να μην υπερβαίνει τα 150 ευρώ (ή τα 200 ευρώ για ΑμεΑ).

Δεν υπάρχει, επίσης, κάποιος γεωγραφικός περιορισμός, καθώς στο Πρόγραμμα συμμετέχουν τα τουριστικά καταλύματα όλης της χώρας.

11. Μπορούμε να δώσουμε κάποιο παράδειγμα;

Ο δικαιούχος μπορεί να χρησιμοποιήσει το ποσό των 150 ευρώ εφάπαξ, μπορεί όμως να επιμερίσει το συνολικό ποσό και να το χρησιμοποιήσει σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με όποιον τρόπο αυτός επιθυμεί.

Για παράδειγμα, μπορεί να δαπανήσει 50 ευρώ για τη διαμονή του σε κάποιο κατάλυμα κατά τους θερινούς μήνες και τα υπόλοιπα 100 ευρώ να τα χρησιμοποιήσει για τον ίδιο σκοπό το φθινόπωρο, τον χειμώνα, την επόμενη άνοιξη ή στις αρχές του επόμενου καλοκαιριού. Έτσι, το Πρόγραμμα συμβάλλει και στον στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου σε δώδεκα μήνες τον χρόνο.

12. Τι προβλέπεται για τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων;

Στο τρέχον Πρόγραμμα έχει υπάρξει -για πρώτη φορά- ειδική πρόβλεψη, ώστε οι πάροχοι να αποζημιώνονται άμεσα, μέσω της άυλης ψηφιακής κάρτας του δικαιούχου, χωρίς τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων πληρώνονται την ίδια στιγμή και, ως εκ τούτου, οι δικαιούχοι μπορούν να εξαργυρώσουν την επιταγή τους πιο εύκολα, ακόμη και εντός της υψηλής τουριστικής περιόδου.

13. Θα περιλαμβάνονται ως πάροχοι και τα τουριστικά γραφεία;

Παρά την σχετική πρόθεση και προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού, δεν κατέστη δυνατόν τα τουριστικά γραφεία να περιληφθούν στους παρόχους, σε αυτή τη φάση του Προγράμματος, λόγω ζητημάτων κρατικών ενισχύσεων και ενωσιακού δικαίου, τα οποία ήδη στην παλαιότερη εκδοχή του Προγράμματος είχαν προξενήσει σημαντικά ζητήματα εξαργύρωσης και πληρωμής τόσο στους δικαιούχους, όσο και στα ίδια τα γραφεία. Εξετάζεται η δυνατότητα ενός συμπληρωματικού σκέλους του Προγράμματος για τα  τουριστικά γραφεία, με χαρακτηριστικά που να εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του, προς όφελος όλων.

14. Τα ποσά είναι ακατάσχετα;

Ναι, τα ποσά είναι ακατάσχετα, ασυμψήφιστα και αφορολόγητα τόσο για τους δικαιούχους, όσο και για τους παρόχους.

15. Καλύπτονται δαπάνες μετακίνησης, όπως ακτοπλοϊκά εισιτήρια;

Το Πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους 2022» καλύπτει αποκλειστικά και μόνο την επιδότηση των τουριστικών δαπανών διαμονής. Δεν καλύπτονται τοπικές μετακινήσεις, ούτε δαπάνες σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Κάλεσε μας άμεσα στο 2321302583 για να σε ενημερώσουμε για τα διαθέσιμα ταξιδιωτικά πακέτα